Ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση του κ. Κουτσογιάννη για προβολή της διαδικτυακής Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα ξεκινώ ένα εκτενές αφιέρωμα, αρχικά με μια γενική παρουσίαση και στη συνέχεια με παρουσίαση των επιμέρους ενοτήτων και του τρόπου διδακτικής αξιοποίησης των ηλεκτρονικών λεξικών και των σωμάτων κειμένων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον κ. Κουτσογιάννη, Αναπληρωτή Καθηγητή Α.Π.Θ. για την παραχώρηση και υπόδειξη υλικού καθώς και για την προθυμία του για οποιαδήποτε περαιτέρω βοήθεια.
Γενική παρουσίαση
Η διαδικτυακή πύλη για την υποστήριξη της μελέτης και της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας (Πύλη για την ελληνική γλώσσα, www.greek-language.gr), σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Απευθύνεται σε ερευνητές, φοιτητές, διδάσκοντες, μαθητές και γενικότερα σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για την ελληνική γλώσσα, εντός και εκτός Ελλάδας. Επιχειρεί να καλύψει την ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της –αρχαία ελληνική, μεσαιωνική ελληνική, νέα ελληνική– αλλά και στη συγχρονική της διάσταση. Στόχος είναι η Πύλη να αποτελέσει χρήσιμο, αξιόπιστο και αποτελεσματικό περιβάλλον:
- για την υποστήριξη και διάδοση της ελληνικής στην ψηφιακή εποχή,
- για τη διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής και ως δεύτερης ξένης γλώσσας,
- για την υποστήριξη της έρευνας,
- για τη λειτουργική ένταξη και γόνιμη αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση.
Μέρος του υλικού έχει σχεδιαστεί εξαρχής με στόχο τη χρήση του από τους εκπαιδευτικούς, ενώ πολλές ενότητες προσφέρονται για δημιουργική αξιοποίηση στη διδακτική πράξη. Παράλληλα, έχει ενσωματωθεί, αναμορφωμένο και εμπλουτισμένο, το πλούσιο υλικό του Ηλεκτρονικού Κόμβου (www.komvos.edu.gr) που είχε σχεδιαστεί για την υποστήριξη των διδασκόντων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η Πύλη είναι ένα δυναμικό και διαδραστικό περιβάλλον που διαθέτει υπηρεσίες διαρκούς ενημέρωσης και χώρο ανάπτυξης διαλόγου για θέματα γλώσσας και λογοτεχνίας. Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα εμπλουτίζεται διαρκώς τόσο με τη συμπλήρωση και ανανέωση του υπάρχοντος υλικού όσο και με την προσθήκη νέων πεδίων και ζητημάτων.
Μόνον όταν ο διδάσκαλος γίνει μαθητής, μπορεί να γίνει καλύτερος διδάσκαλος.
Ι. Ψυχάρης
1 σχόλιο:
Απλώς επισημαίνω ότι το ρητό που εμφανίζεται στην ανάρτησή σας (και μέχρι πρότινος τουλάχιστον και στην ιστοσελίδα του "Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας") δεν ανήκει στον Σωκράτη αλλά σε έναν Αμερικανό εκπαιδευτικό-μεταρρυθμιστή του 19ου αιώνα. Επ' αυτού (σε περίπτωση ενδιαφέρεστε) η επιστολή μου προς την εφημερίδα "Καθημερινή" αναρτημένη με σχόλιο στη σελίδα http://kyrillos.blogspot.com/
Δημοσίευση σχολίου