το ιστολόγιο της Στάμου Ευαγγελίας, φιλολόγου, επιμορφώτριας ΤΠΕ
Photo Album: Άγγελου Καλογερίδη

Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

Ανέκδοτοι ύμνοι στη γυναίκα από τον ποιητή του έρωτα

Υμνος στη γυναίκα και στον έρωτα...

Το «Εθνος της Κυριακής» με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας παρουσιάζει σε παγκόσμια αποκλειστικότητα ένα ανέκδοτο ερωτικό ποίημα του τιμημένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας Χιλιανού ποιητή Πάμπλο Νερούντα.
Το ποίημα γράφτηκε την περίοδο 1971-72 και το δώρισε ο Πάμπλο Νερούντα μαζί με άλλα, στον Ελληνα καθηγητή, τότε, Γιώργο Μάρκου -νυν ιδρυτή του Μουσείου της Ελληνικής Συλλογής Νόμπελ- που είχε πάει να τον επισκεφθεί στη χιλιανή πρεσβεία στο Παρίσι. Αυτή η ομάδα ποιημάτων που έγραψε τα τελευταία χρόνια της ζωής του και δεν πρόλαβε να τα εκδώσει θεωρούνται από τα πιο σπουδαία.

ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ

Εγώ σε έχω ονομάσει βασίλισσα/ Υπάρχουν πιο ψηλές από σένα, πιο ψηλές/Υπάρχουν πιο αγνές από σένα, πιο αγνές./Υπάρχουν πιο ωραίες από σένα, υπάρχουν πιο ωραίες./ Ομως εσύ είσαι η βασίλισσα./Οταν βγαίνεις στο δρόμο/κανένας δεν σ' αναγνωρίζει./ Κανένας δεν βλέπει την κρυστάλλινη κορώνα σου,/κανένας δεν κοιτάζει/το χαλί από κόκκινο χρυσάφι/που πατάς όπου περνάς,/το χαλί που δεν υπάρχει./Κι όταν βγαίνεις έξω/ φουσκώνουν όλα τα ποτάμια/στο σώμα μου, δονούν/τα ουράνια οι καμπάνες,/κι ένας ύμνος πλημμυρίζει τον κόσμο,/Μόνο εσύ κι εγώ,/ μόνο εσύ κι εγώ, έρωτά μου,/τον ακούμε.

(Απόδοση στην ελληνική γλώσσα: Κωνσταντίνος Μπούρας)

Δεν υπάρχουν σχόλια: