το ιστολόγιο της Στάμου Ευαγγελίας, φιλολόγου, επιμορφώτριας ΤΠΕ
Photo Album: Άγγελου Καλογερίδη

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2008

Οι δάσκαλοι είναι σαν τους .....καθρέφτες

Βρήκα αυτό το βίντεο στο youtube. Μου άρεσε πολύ, όπως και η μουσική του ! Αποτελεί αφορμή για να θυμίσει σε όλους μας ότι ως δάσκαλοι έχουμε να κάνουμε με παιδιά, με τα οποία είμαστε ουσιαστικά δεμένοι και στην ανάπτυξη των οποίων συμμετέχουμε ενεργά. Με τη στάση μας μπορούμε να τα βοηθήσουμε ή να τα παρεμποδίσουμε στις αναζητήσεις τους.
"Η ανικονότητα, η ελλιπής προετοιμασία και η ανευθυνότητα στην πρακτική μας μπορεί να συμβάλλει στην αποτυχία τους. Με υπευθυνότητα, επιστημονική προετοιμασία και με αγάπη για τη διδασκαλία, μπορούμε να συμβάλλουμε στη σταδιακή αλλαγή των μαθητών".
(P. Freire: Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάξουν).





Ένα μήνυμα για τους εκπαιδευτικούς

Η ατοεκτίμηση είναι σημαντικό κλειδί για την επιτυχία στη ζωή.
Η δημιουργία μιας θετικής εικόνας για τον εαυτό μας, είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία και ευτυχία των παιδιών.
Για τα παιδιά σήμερα, οι συνέπειες της χαμηλής αυτοεκτίμησης είναι οδυνηρά προφανείς.
Υπάρχει μεγάλη πίεση για ένταξη, επιτυχία, ανταπόκριση σε προσδοκίες.
Οι εκπαιδευτικοί συνεπώς, είναι οι ..... καθρέφτες.
Αυτό που αντικατοπτρίζουμε στα παιδιά, αποτελεί τη βάση για την εικόνα του εαυτού τους η οποία, με τη σειρά της, επηρεάζει όλους τους τομείς της ζωής τους.
"Αυτό που λες για μένα είναι αυτό που είμαι". Η φράση αυτή αποτελεί μια κυριολεκτική αλήθεια για το παιδί.
Ως εκπαιδευτικοί, έχετε το μοναδικό πλεονέκτημα να είστε σε θέση να ενισχύετε στα μικρά παιδιά την αυτοεκτίμηση και την πίστη στην αξία του εαυτού τους.
"Αυτό που είναι τα παιδιά μας δεν είναι τόσο σημαντικό όσο αυτό που νομίζουν ότι είναι".
Όταν συμπεριφερόμαστε με σεβασμό στα παιδιά, συμπεραίνουν ότι αξίζουν το σεβασμό και αναπτύσσουν τον αυτοσεβασμό .
Όταν τα αγαπάμε, συμπεραίνουν ότι αξίζουν την αγάπη και αναπτύσσουν την αυτοεκτίμηση.
Αντίθετα, όταν τους συμπεριφερόμαστε άσχημα, συμπεραίνουν ότι το αξίζουν.
Σε μια εποχή που ασκεί έντονες πιέσεις με το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων και την ακαδημαϊκή απόδοση, δεν μπορούμε να μη δείχνουμε συμπόνοια προς τους μαθητές μας.
Η έκφραση της συμπόνοιας μας είναι σημαντική για την οικοδόμηση ενός υγειούς αισθήματος αυτοεκτίμησης.
Όταν τα παιδιά καλλιεργούν θετικά αισθήματα για τον εαυτό τους, είναι πιο πιθανό να είναι σε θέση να εκφράζονται στη ζωή, να απολαμβάνουν τις κοινωνικές σχέσεις και να αναποκρίνονται στις δυνατότητές τους.
"Σήμερα που είσαι Εσύ, αυτό είναι πιο αληθινό και από το αληθινό. Δεν υπάρχει κανείς ζωντανός που να είναι πιο Εσύ από Εσένα".
Κατακλείδα: Να αντανακλάτε μια θετική εικόνα για τον εαυτό σας στους μαθητές σας.
Για τη μετάφραση ευχαριστώ θερμά τη Βίκυ Λώρα, καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας.

6 σχόλια:

Elena Elliniadou είπε...

Υπέροχο βιντεάκι, υπέροχα σχόλια και τόσο μα τόσο αληθινά. Πόσες φορές στην πίεση της ύλης, των συνθηκών, της πειθαρχίας παραβλέπουμε πως ό,τι πούμε στους μαθητές μας (κυρίως κακό), εμείς το ξεχνάμε. Εκείνα ποτέ.
Στο μπλογκ μου, σου έχω μια πρόσκληση. Φιλιά

Xrysostomos είπε...

και γιατί να μην είναι μήνυμα και προς τους κυρίους που κυβερνούν τα τηλεοπτικά κανάλια;

Οι οποίοι "κύριοι" πολύ άνετα φτιάχνουν ριάλιτι παιχνίδια με πρωταγωνιστές παιδιά και με κεντρικό μοτίβο "δέκα χάνουν ένας κερδίζει"

Ωραία με τη δόξα του ενός.

Την απόρριψη των εννιά τη σκέφτεται κανείς;

Xrysostomos είπε...

Και ακόμη χειρότερα, τους εκατοντάδες πιτσιρικάδες που κοιτούν από το σπίτι την όλη φάση και βλέπουν ως κανόνα την απόρριψη των πολλών, τους σκέφτεται κανείς;

Μα τι λέμε τώρα, εμάς μας νοιάζει το χρήμα...

Παναγιώτης Στασινάκης είπε...

Πολύ καλό βιντεάκι... Νομίζω ότι αναδεικνύει τη δυναμική των ανθρωπίνων σχέσεων που αναπτύσσεται μέσα σε μία σχολική αίθουσα την οποία συχνά παραλείπουμε είτε γιατί δεν γνωρίζουμε να τη διαχειριστούμε (ας το παραδεχτούμε κι αυτό!!!) είτε γιατί τη θεωρούμε λιγότερο σημαντική. Έχω διαβάσει μία πολύ ενδιαφέρουσα εργασία που στηρίζεται στις αρχές της πολυπλοκότητας των συστημάτων και δείχνει πως μπορεί το καλό κλίμα και οι σχέσεις να επιδράσουν στο μαθησιακό αποτέλεσμα. Σκέφτομαι να την παρουσιάσω από το Biologyinschool.

Ε. Στάμου είπε...

Συνάδελφε Χρυσόστομε, εδώ ισχύει το "πέστα Χρυσόστομε", μόνο που δεν ξέρω ποια ώτα συγκινούνται από τα λόγια σου.
Λοιπόν, αναρωτιόμουν για το ποια, σε τελική ανάλυση μπορεί να είναι η χρησιμότητα ενός blog, μια και ο χρόνος όλων μας είναι πολύτιμος και δυσεύρετος για "μπλογκοαπασχόληση". Είναι όμως, όπως διαπιστώνω, ένας πολύ καλός τρόπος για ανταλλαγή σκέψεων και απόψεων με ανθρώπους με τους οποίους, αν και άγνωστοι, μοιράζεσαι κοινές ανησυχίες, και προβληματισμούς.
Αυτό είναι χρήσιμο και αποδοτικό.

Ε. Στάμου είπε...

Συνάδελφε Χρυσόστομε, εδώ ισχύει το "πέστα Χρυσόστομε", μόνο που δεν ξέρω ποια ώτα συγκινούνται από τα λόγια σου.
Λοιπόν, αναρωτιόμουν για το ποια, σε τελική ανάλυση μπορεί να είναι η χρησιμότητα ενός blog, μια και ο χρόνος όλων μας είναι πολύτιμος και δυσεύρετος για "μπλογκοαπασχόληση". Είναι όμως, όπως διαπιστώνω, ένας πολύ καλός τρόπος για ανταλλαγή σκέψεων και απόψεων με ανθρώπους με τους οποίους, αν και άγνωστοι, μοιράζεσαι κοινές ανησυχίες, και προβληματισμούς.
Αυτό είναι χρήσιμο και αποδοτικό.