το ιστολόγιο της Στάμου Ευαγγελίας, φιλολόγου, επιμορφώτριας ΤΠΕ
Photo Album: Άγγελου Καλογερίδη

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Το γράμμα της Μαριάνας

Η Μαριάνα είναι μαθήτρια της Β΄ Λυκείου. Άκουσε το γράμμα από το μέτωπο της Μαρινέλλας και στη χθεσινή σχολική γιορτή διάβασε με έναν δικό της, μοναδικό τρόπο, ένα γράμμα από το μέτωπο που η ίδια έγραψε.

Ακούστε την.
Αγαπημένη μου,

Σου γράφω από το μέτωπο. Ντύθηκα τη στολή του ανθυπολοχαγού. Ανεβαίνουμε τα τρομαχτικά φαράγγια της Πίνδου. Είναι νύχτα. Αυτή την ώρα μπορώ και συλλογιέμαι. Είναι η ώρα που σε σκέφτομαι. Μέσα σ` αυτή την αναταραχή, σε σκέφτομαι. Το κρύο είναι ανυπόφορο, αλλά μη σε νοιάζει για μένα. Είμαι καλά.

Τα όνειρά μας, τα όνειρά μας αγαπημένη μου συντρίφτηκαν από τον πόλεμο. Βόμβες και οβίδες πέφτουν γύρω μας. Φωτιά, απέραντη φωτιά. Ομίχλη ανεβαίνει από τα χαλάσματα. Παντού ερείπια και θάνατος. Ένας ανθυπολοχαγός δίπλα μου έχει μια τρύπα ανάμεσα στα φρύδια του. Ανεβαίνει τώρα στον Παράδεισο. Θα έφτασε κιόλας στις αγκαλιές των άστρων.

Τα γένια μου μεγαλώνουν ολοένα. Οι ψείρες έγιναν αφόρητες. Προχθές τη νύχτα πέρασα από ένα μονοπάτι που κουβαλούσαν βαριά τραυματισμένους. Πόνος και βογκητά γύρω μου. Αβάσταχτος πόνος. Δεν μπορεί, σκέφτομαι. Δεν μπορεί να συμβαίνουν όλα αυτά. Μα, μην ανησυχείς. Είμαι καλά.

Περνάμε άγριες μέρες αγαπημένη μου, γεμάτες χιόνια, εκρήξεις και ομοβροντίες. Νομίζω πως ο κόσμος τελειώνει εδώ. Ακούω τα σύννεφα. Γίνονται λύκαινες που ουρλιάζουν. Λέω, θα περάσει κι αυτή η καταιγίδα. Ο πόλεμος είναι μαύρος καλή μου. Είναι κόλαση και φωτιά. Ακούγονται πυροβολισμοί γύρω μου. Φοβάμαι.

Προχωρούμε. Συνέχεια προχωρούμε. Προχωρούμε ενωμένοι. Θα νικήσουμε. Πάντα νικάει το δίκιο. Θα έρθει μια μέρα το φως. Αύριο, αύριο, αύριο το Πάσχα του Θεού. Κι αν μέχρι τότε θα έχω πεθάνει, να είσαι καλά.



4 σχόλια:

ΓΙΑΝΝΗΣ Β. ΚΩΒΑΙΟΣ είπε...

Μόνος του ο φάρος τα 'βαλε
με τόσο πηχτό σκοτάδι!
*
Εύγε στη Μαριάννα! Απέδωσε τον υψηλό Αγώνα του Όλου με το στόμα του Ενός και την ευοίωνη πάλη του Φωτός με το Σκότος!

dreamteamk9 είπε...

Λίτσα, από το δείγμα της παρουσίασης που παρέθεσες, φαντάζομαι πόσο φροντισμένη και εντυπωσιακή, όπως πάντα, θα ήταν η παρουσίαση της γιορτής. :))
Ειδικά οι εικόνες και τα κείμενα στην αντίσταση και τις τρεις γυναίκες στο τέλος!

Ταλέντο μεγάλο η Μαριάννα. Πολύ όμορφο και ευαίσθητο κείμενο.

Ε. Στάμου είπε...

Καλοί μου φίλοι Γιάννη και Σταματία, εκ μέρους της Μαριάνας, που ενημερώθηκε για τα τόσο επαινετικά σας σχόλια, σας ευχαριστώ θερμά. Η Μαριάνα συγκινήθηκε πολύ.
Είναι πραγματικά πολύ ενθαρρυντικό να αισθάνεσαι ότι έχεις τέτοια υποστήριξη και σίγουρα της αξίζει κάθε έπαινος.

AYTAPKEIA είπε...

Συγγνώμη για το διαφορετικό, επείγον θέμα:
3 ΝΕA ΗΦΑΙΣΤΕΙA σε Ινδονησία-Καμτσάκα ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ για ενδεχόμενο πολυετή ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΟ ΧΕΙΜΩΝΑ και οι εγωμανείς πολιτικάντηδες εμποδίζουν ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ-ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ... ΩΣ ΠΟΤΕ;;;
http://www.iceagenow.com/Two_Russian_volcanoes_erupting_at_the_same_time.htm
http://www.youtube.com/watch?v=hxtcNWdm6Vw